Sobrevolant Sumbawa i Lombok

A tres quarts de nou sortim de l’hotel per tornar a l’aeroport de Labuanbajo. Ens acomiadem de l’Adrià i fem les últimes compres en els warungs de fora l’aeroport. Tornem a volar amb la companyia Aérea Merpati i el trajecte de tornada es molt productiu, sobrevolem Sumbawa i veiem el Gunung Tombara, un volcà de 2.850 m., amb una caldera de 6 km d’amplada i que conté un llac bicolor. Després sobrevolem Lombok i veig l’impressionant volcà Rinjani de 3.726 m., el mes alt de Lombok i el segon més alt d’Indonèsia. A la caldera hi ha un llac en forma de lluna, el Danau Segara Anak (fill del mar). El crater te varies fonts d’aigües termals que es fan servir per curar malalties de la pell. En el centre del crater despunta el Gunung Baru (o Gunung Barujari) que va emergí fa només un segle. Pels balinesos i els sasaks (que son d’un principat de Lambok que a començament del segle XVII estaven sota el govern de Bali) es un muntanya sagrada, per alguns tant important com el Gunung Agung de Bali. Hi ha qui hi fa una peregrinació anual. En una cerimònia anomenada Pekelan es tiren joies al llac i es fan ofrenes a la muntanya.

Arribem a Dempasar i un autocar ens porta fins a Ubud, a la nostre Nick’s Pension. Aquesta tarda uns quans anem a veure el Museu Puri Lukisan. Dinem al restaurant del museu on amb l’entrada ens conviden a la beguda i després visitem els quatre pavellons on hi trobem exemples de totes les escoles artístiques balineses. Entre els pavellons hi ha grups de meditació i ioga fent una mena de cursos i tots fan cara de bons i somriuen.

Després me’n vaig de compres i em trobo amb el Mikel. Jo aconsegueixo comprar una parella de balinesos i una de javanesos, però el Mikel no aconsegueix el seus objectius, ni cap de buda, ni petits budes. Certament es difícil regatejar en aquestes botigues, comencen amb preus altíssims i només els abaixen una mica.

A la nit anem a sopar al Restaurant Ibu Rai, un lloc molt agradable que tenim al costat de l’hotel i que sempre veiem ple. Es el nostra últim sopar junts i li regalem un llibre sobre peixos al Segi. Després encara anem a prendre una copa en un dels molts bars amb musica que també te força ambient.

Aquest lloc utilitza Akismet per reduir els comentaris brossa. Apreneu com es processen les dades dels comentaris.