Marsella

Dissabte, 2 de maig de 2015

Arribem a Marsella i baixem sobre les 12 del migdia. Volem anar al centre de la ciutat amb autobús, però finalment hi DSC03822 DSCF4632 Masella. Franceanem amb un taxi que compartim amb una mare i una filla que es diuen Cristina les dues, ens costa 20 euros que paguem a mitges. El taxista ens deixa al Port Vell (Vieux Port). Allà ens separem de les dues senyores i comencem a recorre la ciutat per La Canebiere , un carrer amb historia. Aquest gran passeig va sorgir l’any 1666 en un projecte per ampliar la ciutat encarregat per Lluis XIV. Era un moment en el que els grans viatges es feien en vaixell i el port de Marsella era un punt important de contacte amb Àsia i Àfrica. El passeig tenia cafès ben ambientats i animats amb orquestres i allà es trobaven els viatges. Avui en dia es interessant per veure con respira Marsella. Mentre caminem mirant pels carrers laterals veiem l’Opera Municipal i ens DSC03829IMG_2546submergim en un mercat que sembla mes propi d’un país àrab que de France. Tornem al Vieux Port i bordegem el Quai du Port fins al Fort St-Jean del s XII quan els cavallers hospitalaris de Jerusalem van aixecar una torra, ampliada i remodelada posteriorment en diverses ocasions. En front, a l’altre banda del port hi ha el Fort St- Nicolas del segle XVI. Al costat del Fort St Jean hi ha el Mucen, Musée des Civilisations de l’Europe et de la Méditerranée, un museu multidisciplinari on conviuen l’antropologia, la història, l’arqueologia, la història de l’art i l’art contemporani. Al costat hi ha La Villa Mediterranée que esta completament dedicada a les diferents formes DSC03834 Vieux Port. Marsella. Franced’expressió de la conca mediterrània. L’arquitectura moderna d’ambos edificis es magnifica, però anem curtes de temps i només els hem pogut apreciar per fora. On si que hem entrat es a la Cathedrale de Santa Marie Majeure (Cathedrale Novelle La Major) de finals del segle XIX i d’estil romànic neobizantí . L’autor del projecte va ser l’arquitecte Léon Vaudoyer, te una planta en creu llatina i a l’interior hi ha mosaics daurats i marbres policromats.

DSC03842 A DSC03838 Catedral de Sainte Marie Majeure. La Major. Marsella. FranceDe tornada al Port Vell hem pres un trenet per fer un petit “tour” que ens ha portat per la Corniche President Kennedy amb una vista espectacular del mar passant per davant de la Porta d’Orient i des de on hem vist l’arxipèlag de Frioul que en una de les seves illes te construït el Castell d’If, una fortificació de 1529, fet durant el comandament de Francisco I de França i on Alejandro Dumas va posar a la presó a el Conte de Montecristo. Va funciona com a presó fins el 1870 i des de 1890 es una atracció turística. Amb el trenet arribem fins a Notre Dame de la Garde i després el trenet ens torna a deixar al port. Allà hem agafat un taxi per tornar al vaixell i aquest cop ens ha costat 22 euros.

A la tarda hem estat per la piscina tot i que hi ha massa clor per la Berta i a ella tampoc li fa gracia. La Berta segueix molt excitada amb tantes novetats, ha pres una sopeta i un tros de pizza per sopar, però després li ha costat molt adormir-se. A la nit hem vist un espectacle de Michel Jackson a La Vanguardia que ha estat força be.

DSC03860 Porte de l'Orient. Anse des Auffes. Marsella. France DSC03846 Villa Mediterranee. Marsella. France

Aquest lloc utilitza Akismet per reduir els comentaris brossa. Apreneu com es processen les dades dels comentaris.