Dijous 29 d’agost de 2024
M’he llevat a les 6:30 i al mirar pel balcó he vist que ja érem a port. M’he dutxat i he despertat a la Berta. Hem anat a esmorzar i quan hem desembarcat ens hem acomiadat de la mascota del vaixell, l’osset. A la sortida del port hem trobat un carro per portar les maletes i l’hem fet servir per desplaçar-nos. Només sortir del recinte del port on hi ha els creues hem vist un bonic edifici blanc que es la Kiti’s Brasserie, un restaurant indi/bangladesch guardonat amb diversos premis.
Hem passat per l’Estació d’Autobusos i hem comprovat que no hi havia cap plaça per a nosaltres dues. Hem continuat fins a l’estació de tren i hem comprat un bitllet al South Westerm Railway per les 13:20 hores per 20 euros jo i 2 euros la Berta perquè es menor de 16 anys i va amb un adult. Hem agafat un bitllet a Barnham i allà hem baixat i a la mateixa andana hem esperat un altre tren que ens ha portat a Gatwick.
Un cop havíem comprat els bitllets hem anat al centre, primer hem buscat una botiga que la Debbie ens havia dit que feien de consigna, però no l’hem trobat i hem anat amb les maletes a fer de turistes. Hem fet un recorregut per la Southampton i hem aconseguit veure els següents monuments.
La Porta Bargate construïda al voltant de 1180 que es testimoni del passat medieval, era part de les muralles defensives i servia de porta principal d’entrada a la ciutat.

L’Església Holyrood (=Holly Road) situada a High Street. Construïda al 1320 com una capella per Walter de Godeton com a penitencia per saquejar vi d’un naufragi en front de la badia de Chale, a l’illa de Wight. Va ser lloc de culte durant segles i va tenir un paper important a la II Guerra Mundial. L’església va servir de Monument als Mariners que van perdre la seva vida al mar. En el bombardeig de novembre de 1940 la seva estructura va ser greument danyada i es va deixar tal com va quedar després del bombardeig. Prèviament la seva arquitectura va tenir restauracions en diferents èpoques. La característica mes notable es la Torre que data de finals de l’Edat Mitja (s. XV). També hem recorregut gran part de High Street.

Southampton City Council que es un edifici municipal ubicat a l’àrea del barri cultural i compren les oficines ocupades per l’Ajuntament, el Museu Sea City, el Guildhall, la Galeria d’Art i la Biblioteca de la Ciutat. Va ser dissenya per l’arquitecte Ernest Barry Webber en estil clàssic el 1939.
John Hansard Gallery on hi ha art modern i han estat molt amables deixant-nos un reco per a les maletes i taquilles per a les motxilles mentre recorríem la galeria. Es tracta d’una galeria contemporània que forma part de la Universitat de Southampton. Ens agrada força. L’edifici data de 1959 i va ser fet per l’arquitecte Ronald Sims. Es va convertir en galeria al 1979-80.


Hem tornat a la Central Estatión i hem agafat el tren a les 13:20 i tot i fer la parada de Barnham a les 16 hores ja estàvem a l’Aeroport i el nostre avió no surt fins a les 21:45, per sort vam poder embarcar les maletes grans només arribar a l’aeroport i ens vam poder moure amb mes llibertat.
El nostre avió s’ha endarrerit i la Berta ha anat acaparant xuixes de diferents marques per fer mes agradable l’espera. Finalment hem pujat a l’avió sobre les 22:30 i hem arribat a Barcelona a les 00:30 hora anglesa, 1:30 hora catalana. Hem recollit les maletes i quan hem sortit fora no he vist cap Airbus, en canvi hi havia un N-17 que ens ha portat fins a la Plaça Espanya. Hem arribar a casa molt cansades i hem anat al llit directes.

