Rostock

Rostock, dissabte 3 de juny de 2017.

Avui baixem a Rostock. Al matí fem canvi de targeta i la sortida es un caos perquè hi ha molta gent que acaba el creuer aquí i altres que el comencen. Agafem el trànsfert de les deu i hi arribem justos. La Berta paga igual que un adult 15 euros per anar i tornar a la ciutat. L’autobús no ens deixa gaire lluny de la Kropiliner Tor una de las 22 portes de la muralla de la ciutat, es d’estil gòtic i hi ha el Museu d’Història de Rostock. Seguim pel carrer Kropiliner amb edificis hanseàtics reconstruïts, alguns amb alts frontons, i ple de botigues que no podem evitar visitar. Així, entrant i sortint de les tendes, arribem a la Universitat que fundada al 1419 va ser la primera del nord d’Europa. L’edifici actual d’estil neo renaixentista data de 1870. Davant hi ha l’estàtua de Blücher, un mariscal prussià nascut a Rostock i la Font de l’Alegria de Viure (1978). En un reco de la plaça de la Universitat entrem a l’Antic Monestir de Santa Creu de monges de clausura cistercencs fundat al 1270 que durant la Reforma va passar a les monges protestants fins al 1920 i ara hi veiem el Kulturhistorisches Museum sobre cultura local que te l’entrada gratuïta. A l’Oficina d’Informació i Turisme que hi ha a la mateixa plaça ens donen mapes i tenen wifi gratis que ens permet actualitzar el WhatsApp. Sortint d’allà la Berta es menja un entrepà i un tros de truita i s’adorm al cotxet. Es posa a ploure i ella i jo  ens perdem i ens separem del grup.

Amb el paraigües en una ma i el cotxet a l’altra m’acosto a la Església de San Marien (MarienKirke) d’estil gòtic que es l’edifici mes important de la ciutat i la principal església parroquial. La primera església es va funda al 1260, però d’ella nomes queda el frontó ja que va tenir successives modificacions. A l’interior hi ha un púlpit renaixentista (1574) i l’obra mestra es el Rellotge Astronòmic que data de 1472 i va esser ampliat el 1643. Te un calendari vàlid fins aquest any, el 2017.

Segueixo la línia vermella del mapa que em porta fins a la Plaça del Mercat Nou on hi ha l’Ajuntament amb doble frontó (1270) i una mica mes enllà la Casa Kerkhoffhaus amb frontó de terracota (1470), antiga residencia de l’alcalde de Rostock. Una mica mes amunt la Porta Steintor (1574) renaixentista amb el segell i l’escut consistorial. Al costat l’Antic Ständehaus (1893), edifici neogòtic amb estàtues dels ducs de Mecklenburg, Seu de l’Audiència Territorial.

Segueixo amb la línia vermella, amb la Berta dormint i plovent fins a l’Església de Sant Nicolas que esta tancada. Es un edifici gòtic del s. XIII ampliat al s. XV i caminant una mica mes l’Església de Sant Pere (s. XIV), gòtica que amb una torre de 117 metres d’alçada es una marca de reconeixement de pescadors i mariners. Te una plataforma amb vista panoràmica a 44 metres, però no hi pujo, només s’accedeix per les escales i la Berta encara dorm.

Direcció a la costa dono un cop d’ull a St Katharinenstift, antic monestir franciscà del s. XIII que actualment es l’Escola Superior de Musica i Teatre i d’aquí bordejant el port torno al centre per donar una altra volta a les tendes i tornar a la parada del bus quan son dos quarts de cinc i allà ens trobem amb la resta del grups, sense haver-ho pactat prèviament, per tornar al vaixell.

Un cop al vaixell es un bogeria amb tota la gent que ha arribat i la que ha marxat, no hi ha torns per sopar i fem el que podem al mig del caos, però aconseguim menjar alguna cosa. Porto a la Berta al Guppy club una estona a la tarda i també a la nit. Avui el show es a les onze de la nit “El Viaje de la Vida”, repetició de un dels dies anteriors, la Berta se m’adorm a sobre i no porto cotxet. L’he de portar a l’habitació en braços i hi arribo destrossada.