Passeig en canoa pel llac Tempe

Avui deixem Rantepao i el país Toraja. L’Amos ens ve a acomiadar, han estat uns dies molt agradables amb ell. Agafem el nostre flamant autocar i ens enfrontem a la carretera un altre cop. Fem un parell de parades, una d’elles a la muntanya eròtica com vam fer a l’anada. Arribem a Sengkang al migdia i anem a dinar al Restaurant Tomudt on mengem bàsicament plats xinesos, tot i que hi ha altres coses. Després de dinar ens acostem a l’embarcador per agafar unes canoes i fer un passeig pel llac Tempe fins a Salotangah, un poble flotant que hi ha al mig del llac on baixem de les canoes per anar a una de les cases i una senyora ens prepara te i uns plàtans fregits. Parlem una estona amb la dona i ens explica que ara es vídua, que es va casar amb 13 anys i va tenir el primer fill amb 15 anys. S’ha de créixer ràpid aquí. En el llac viuen sobretot de la pesca. Han format una mena de gran piscifactoria que separen amb jacints d’aigua. Al llac també hi ha serps, però no se les mengen. Hi predomina l’ètnia bugi on la majoria son islàmics tot i que conserven vestigis de creences tradicionals. De fet veiem algunes mesquites quan passem pel riu  Walanae  (Sungai Walanae) abans d’entrar de ple en el llac. De tornada a Sengkang ens parem a un recó del llac per veure una bonica posta de sol mentre ens mira “l’ull de Deu”.

Ens allotgem a l’Hotel Pondok Eka que tot i ser una mica fluixet te una piscina al mig de un pati interior on donen les habitacions, només el Michel i jo ens banyem i es que l’aigua no esta precisament cristallina. Anem a sopar al Restaurant Sop Auda i mengem peix a la brasa. Una dona musulmana que suposem es la propietària del local ens va fent fotos amb una tablet. S’ha de veure per creure-ho. La dona esta molt il·lusionada i ves a saber que en farà d’aquestes fotos. Suposo que promocionar el seu local ensenyant els giris que el freqüenten.