Lisboa

Lisboa, dijous 25 de maig de 2017

Avui comencem un creuer per la costa europea de l’Atlàntic. Anirem de Lisboa a Bergen en vaixell fent escales. Ahir a la nit la Berta i jo van anar a dormir a casa de la Lidia i el Fernando. Ells ens van venir a buscar a casa i jo vaig estar estressada fins l’últim minut en que tot i no haver fet la maleta com jo hagués volgut ja no hi havia res a fer i havia de marxar estigués com estigués i evidentment hi havia posat mes aviat de més que de menys.

Vam sopar una mica i a dormir aviat perquè ens hem llevat a les tres del mati, hem recollit a l’Àngels i al Josep Maria a Sant Just i hem anat fins a la terminal 1 de l’aeroport amb la furgoneta de la Lidia que hem deixat aparcada al pàrquing i amb Vueling cap a Lisboa amb l’avió que ha sortit a les set i deu.

Un cop a Lisboa atracem els rellotges una hora i la Berta i jo agafem un trànsfert que tenia contractat fins al vaixell i ells quatre amb un altra. Tot i que la Berta i jo hem tingut un embarcament preferent en el vaixell i hem anat relativament ràpides, la resta del grup ha trigat moltíssim i no hem pogut anar a donar una volta per Lisboa. Viatjarem amb el Monarch, un vaixell de Pullmantur que ja te els seus anyets. Hem sortit en retard i hem pensat que si ho haguéssim sabut podíem haver fet una escapada a la ciutat, però ens hem calmat quan el vaixell ha desfilat per la costa i ens ha ofert una magnifica visió de la ciutat. Hem passat per la Plaça do Comercio, sota el Pont 25 d’Abril, per el Monument als Descobriments o als Pescadors, per la Torre de Belen i a l’altra banda pel Santuari de “Cristo Rey”.

Hem dinat al menjador de dalt, al bufet Panorama. Ho tenim tot inclòs fins i tot les begudes alcohòliques, això si, marca blanca, si volem marques reconegudes podem pagar-ho a part o comprar un braçalet que ens permet ampliar la gama. Hem dinat amb cerveses, vi i cava per veure que ens agradava mes. A la tarda hem anat fent coses, organitzant l’equipatge i reconeixen el vaixell. Fem els exercicis de salvament, el simulacre d’evacuació del vaixell on ens expliquen a on ens hem de dirigir en cas d’emergència. He portat a la Berta al Guppy club, però no s’hi ha volgut quedar perquè hi havia pocs nens. S’ha portat una mica malament perquè estava molt cansada, però després de dormir una migdiada tot ha estat millor. El vaixell esta una mica atrotinat, però te mesures humanes i això te avantatges a l’hora de situar-te i moure’t per ell.

Tot i que havíem demanat sopar junts a la mateixa taula, a la Berta i a mi ens havíem posat separades i hi hem hagut d’arreglar-ho, cosa que no ha costat gaire, tot s’ha de dir. A la tarda he provat la pinya colada (rom, pinya colada mix i suc de pinya) i no se si es perquè he pres alcohol, perquè hem sortit en retard i el capità vol recuperar el temps perdut o perquè hi ha mala mar, la qüestió es que el vaixell es mou molt. Com que tenim el segon torn de sopar primer hem vist l’espectacle, avui “Fuego Flamenco”, força interessant i després hem anat a sopar al Restaurant Boreas a la carta, que es força afortunada, es escàs, però molt bo, sopem amb cava, perquè sembla que ens cau millor que el vi blanc.