L’enigma de Stonehenge

Desembarcament a Southampton. Stonehenge, 12 de juliol de 2018

Aquest matí ens hem llevat d’hora, a les 5 i he anat a buscar l’esmorzar per a mi i per la Berta. Hem sortit a les 7 del vaixell per anar a Stonehenge. Passem per Salisbury i altres bonics pobles de la zona amb cases molt típiques, algunes amb sostres de palla que venen de l’àmbit celta i que es segueixen restaurant periòdicament com un símbol vivent del passat.

Un cop a Stonehenge ens han donat una àudio guia en castellà per la Berta i un altre per a mi i hem donat la volta al cercle històric rebent la informació. Es tracta d’un monument megalític de l’edat del bronze i del neolític situat prop de Amesbury. Esta format per cercles concèntrics de pedres, l’exterior d’uns 30 metres de diàmetre format per grans pedres rectangulars de gres. Feia temps que volia veure-ho i m’ha impressionat, tot i que m’hagués agradat molt més poder-m’hi acostar i tocar les pedres mentre un arqueòleg guapo tipo Indiana Jones m’expliques els secrets mes ocults d’aquestes pedres ancestrals. S’han trobat restes humans prèviament cremats sota aquestes pedres datats el 3030 i 2340 aC. No saben ben be la funció d’aquest complexa, podria ser que tingues propietats curatives, també es pensa que podria ser un temple religiós, un monument funerari o un observatori. Al voltant d’aquest conjunt, contant un cercle ampli, em fan notar l’existència de monticles, com petites muntanyetes coberts per herba, que sembla ser que son monuments funeraris. Ha estat molt be. Després hem vist l’exposició de l’entrada, un petit museu amb restes arqueològics que han trobat i algunes reconstruccions.

De tornada, sobre les 2:30 h, ens han deixat a l’aeroport de Gatwick. Hem anat parlant amb uns i altres i hem deixat passar el temps. La Berta s’ha adormit una estona, l’avió surt amb una hora de retard i arribem en retard a Barcelona. La Lidia i el Fernando ens esperen i ens porten a casa. Anem a dormir sobre les dues somiant encara amb els homes i dones que van trepitjar la terra a l’edat bronze.