Lantau

Lantau, dimecres 7 de febrer de 2018

Ens llevem a les vuit i anem a fer un esmorzar esplendit en el bufet de l’hotel. Després anem a buscar al metro i anem a Tung Chung a l’illa de Lantau per anar a veure el Gran Buda. Situat a l’altiplà Ngong Ping, el Monestir de Polin era un lloc de refugi importat amb molts devots amagat a les muntanyes fins a 1993 en que es va construir el Buda Tian Tan conegut com a Buda Gegant amb 34 m d’alçada contant des de la base i esta assentat mirant a la Xina Continental. Es un gran buda fet de bronze amb la ma dreta aixecada amb gest de benedicció i es va trigar 12 anys a construir-lo. En els últims any s’han construït diversos budes gegants a Àsia i hi ha que hi veu interessos turístics mes que religiosos en aquest fet.

Hi pugem en un telefèric que no es precisament econòmic, tot i que hi haguéssim pogut pujar amb autocar per una carretera interminable de corbes, però a un preu molt mes assequible. Les vistes de les muntanyes son maques i veiem també l’aeroport que esta al costat. Quan arribem a dalt hi trobem una mena de poblat prefabricat nou, ple de botigues i restaurants. Pels jardins que ens porten fins al buda hi ha vaques i algunes m’ataquen perquè porto menjar per a la Berta. El Fernando ens va donant presa perquè diu que si s’aixeca vent no podrem baixar i hem d’agafar l’avió per tornar a casa aquesta nit. De totes maneres el Josep Mª, la Lidia i jo pugem fins a dalt i donem una volta al buda respirant fons i mirant el paisatge que els 268 esglaons que hem pujat de mes ens donen. Baixem i ens quedem en un Pizza Hat que hi ha a l’entrada del metro en una zona plena de Outlets.

Tornem cap a l’Hotel, no ens queda temps per res mes i estem molt cansats. En el Bussines Center de l’hotel ens deixen imprimir les cartes d’embarcament i a l’hora prevista ens ve a buscar el trànsfert que resulten ser un parell de cotxes molt luxosos que ens porten fins a l’aeroport. Embarquem tot l’equipatge fins a Barcelona i ens trobem amb la Majo, el Raul, el Lucas, el Roque, la Carmen i el Paco que van amb el mateix avió que nosaltres fins a Heathrow amb la British Airways. Allà ens hem separat i hem tornat a casa en avions diferents. La furgoneta de la Lidia ens esperava a l’aeroport de Barcelona i primer ens han deixat a la Berta i a mi a casa, després a l’Àngel i al Josep Mª per acabar a Esplugues i vet aquí un gat, vet aquí un gos i aquest conte ja s’ha fos.