Flam

Flam, dimecres 7 de juny de 2017.

Ens llevem d’hora, jo a les 6,06 per anar a esmorzar a les set. La Berta esta de mal humor, això de llevar-se tan d’hora no li agrada i només esmorza una mica de fruita. Sortim del vaixell una mica mes tard de les vuit i el Fernando, la Lidia, la Berta i jo no tenim res reservat del que volem veure. El Josep Mª i l’Àngels se’n van a fer una excursió. Nosaltres anem directes al Visitor Center i allà ens indiquen on comprar els tiquets del Ferri Flam- Gudvagen i els del tren alpí. Ens ho coordinen perquè tinguem temps de fer les dues coses i allò que ens semblava tan complicat s’ha simplificat en un moment. Ens ha costat 2640 Kr tots, la Berta no paga perquè fins els 3 anys no es paga. A mi m’ha sortit per uns 95 euros les dues excursions.

Fem una mica de temps mirant botigues i primer agafem el Ferri Flam- Gudvagen que ens porta a través del fiord Naerofjord i passem entre les muntanyes altes i rectes des de on cauen fines cataractes. Avui fa un dia gris i les aigües son verdes. La Berta ha estat molt activa durant tot el trajecte que ha durat un parell d’hores i hem estat quasi tota l’estona a dalt del vaixell admirant el paisatge. Anem fent moltes parades en llocs on hi ha cases que no se si arriben a ser poblets o no. Quan arribem a Gudvagen que també es una localitat petita baixem i agafem un bus Shutle que en un moment ens torna a Flam a través d’un parell de túnels. Un cop a Flam anem a l’estació de tren per agafar el Flamsbana, The Flam Railway, que ens portarà fins a Myrdal i ens tornarà a Flam en un parell d’hores entre anar i venir. El tren fa una pujada de 800 metros sobre el nivell del mar en 45 minuts. L’ideal es poder fer la baixada caminant, però per fer això necessitaríem unes cinc hores i no les tenim, a mes a mes anem amb la Berta i ella ha anat dormint tot el trajecte tant d’anada com de tornada. Les vistes son fantàstiques i a mig camí el tren s’ha aturat a la cascada Kjosfossen, hem baixat del tren i ens hem quedat xops. De les muntanyes ha sortit una noia amb un vestit vermell ballant mentre sonava una cançó profunda i màgica que ens ha posat els pels de punta. A Myrdal hem baixat un moment del tren, però no ha estat una parada gaire llarga i hem tornat cap a Flam continuant admirant el paisatge aquest cop en sentit invers. Quan hem arribat a Flam la Berta s’ha despertat i encara hem tingut temps de veure el Museu Ferroviari que es molt entranyable i a sobre es gratuït, val la pena veure’l.

El Josep Mª i l’Àngels també han agafat el Flamsbana fins a Myrdal. Visiten Voss i l’impressionant Cascada Tvinde. Passen a través de la Stalheimskleivane, la carretera mes escarpada de Noruega amb corbes espectaculars.

Un cop al vaixell deixem els trastos a l’habitació i pugem a l’11 a menjar una mica, perquè tot i que ens havíem emportat alguna cosa, tenim gana. Prenem fruita i una mena que pastis salat. La Berta cap al Guppy una estona i jo a la planta 14 que hi ha un bar que te molt bona vista per veure la sortida de Flam que es espectacular, molt maca quan ens movem pel fiord. Flam es troba al final del Aurlandfjord, un braç del Sognefjord. Porto a la Berta a sopar a la planta 11 i després al Guppy. Avui l’espectacle es d’acudits, “Noche de Comedia. Sonrie con Joan Gimeno” i això no desperta cap interès per a la Berta. Jo vaig a sopar al Restaurant Boreas de la quarta amb els adults i li reservo un gelat per la Berta. A les dotze de la nit encara es de dia, cada dia triga mes a fer-se de nit i dura menys estona, a les 3-4 del matí ja es de dia