Emerald Pools

L’Anna, la meva companya d’habitació ha arribat a l’una de la nit i no podia obrir la porta, li he obert  sense deixar de dormir i el matí ja hem fet les presentacions formals.

Durant l’esmorzar he conegut la resta del grup, serem tres catalanes, l’Anna, la Monica i jo, l’Anna viu a Cambrils, la Monica a Mataró i jo a Barcelona, una basca de Bilbao, la Eli, un francès que viu a París, el Philippe, dos australianes que viuen a Camberra, la Jackie i la Lenore i un australià que viu a Melburne, el Grame. Tothom sembla molt agradable i penso que pot estar bé. La nostra guia es diu Consuelo i es americana d’origen mexicà. Ella portarà la vam i el remolc amb les maletes i ens farà una mica de mare.

Després de esmorzar hem començat ruta i hem passat per tres estats. Hem sortit de Nevada,  travessat un tros d’Arizona i ara estem a Utah. Durant el trajecte hem passat pel Canyó del Riu Virgin encara a Arizona, la carretera passa al costat del riu i es com si anéssim per mig del riu. Parem a dinar a un bufet lliure que es diu Chup Arana a Sant George, ja a Utah, tot esta molt bo. Després de dinar parem  a Virgin, un poblat de l’antic oest, però no ens hi podem estar gaire perquè se’ns posa a ploure intensament i hem de tornar al cotxe. Es veu que juliol, agost i setembre es època de pluges i ara ens trobem a la cua d’aquesta mena de monsó. També parem a un Wall Mart que es una cadena de supermercats, em sembla que tenen a veure amb Xina. Nosaltres comprem aigua i cerveses per fer-ne una quan tornem de les excursions i la Consuelo fa la compra per donar-nos de menjar.

Just abans d’arribar al nostre hotel travessem Rockville que te la carretera feta amb terra d’aquí i passa a ser vermella. Es un poble molt bonic i la Consuelo ens diu que es molt car. Anem al Hotel Zion Park Inn (Best Western) a Springdale, es molt elegant, encantador, amb mobles de molt bona qualitat. Deixem les coses a l’hotel i anem al Zion National Park. Zion significa lloc de refugi i es una paraula jueva. El riu que passa pel Zion Canyon es el Virgin. Fem una caminada fins a les piscines Esmeralda (Emerald pools) on segons una tradició india paieute, si poses el cap sota la cascada que hi ha, et neteja la ment.  Jo li he posat perquè me la deixi ben neta. Ha estat una caminada curta però força maca. Aquestes muntanyes son una passada i hem vist cérvols mules, que els hi diuen així perquè tenen les orelles grans com les mules.

Sopem a un bar- restaurant que hi ha davant de l’hotel de menjà mexicà.