Des del Cel

Avui anem a sobrevolar les muntanyes amb avioneta i sortim de l’hotel esmorzats i amb les maletes fetes per començar camí després del vol. Amen amb la Companyia Air Safaris i el vol surt de l’Aeroport Franz Josef. El dia es clar i tenim un vol espectacular. Veiem el Mar de Tasmània, el Glacial Fox, el Franz Josef i les muntanyes Cook (Araki), que es el pic mes alt de Nova Zelanda, Tasman i La Perouse, entre d’altres que no acabo d’identificar. Realment magnífic, molt maco.

Un cop en ruta passem per davant del Fox Glacier poble i anem al Lake Matherson que circumval·lem per uns camins molt agradables on hi trobem bolets blaus, si, si, bolets blaus. El llac es famós per las vistes reflectides del Mt. Cook i del Mt. Tasman sobre les seves aigües, llàstima que les muntanyes s’han tapat una mica pels núvols. Es un lloc tradicional de recol·lecció de menjar pel poble maori, en el llac es troben anguiles i es la casa de molts ocells d’aigua.

Fem una mica de camí per carretera fins a South Westland Salmon, una granja de salmó (The Salmon farm), un viver de salmó que te un restaurant i on la majoria dinem salmó. Continuem una mica més i ens arribem a Haast, l’extrem sud del Alps neozelandesos, encara a la West Coast. Fem una parada al Café Frontier i allà el Txomin ens explica el que farem els pròxims dies.

Entrem a la regió de Otago i anem fen alguna paradeta més per la carretera que va primer pel costat del llac Wanaka, després bordeja el llac Hawea i finalment un altre vegada pel llac Wanaka fins arribar al poble de Wanaka. Un cop a Wanaka primer passem pel supermercat i després anem a l’Hotel Wanaka. No tenim cuina a l’habitació, però hi ha una cuina compartida on ens hi fem el sopar. Mengem una amanida amb tomàquets i xampinyons crus i un bistec enorme. Bevem vi espumós que es vol assemblar al cava, però no li arriba ni a la sola de la sabata. Després de sopar anem a donar una volta pel poble, avui es St Patrick i veiem algun que altre irlandès vestit de verd i més d’un amb el cos ple d’alcohol caminant de tort.